בירה ובריאות

בירה נחקרה רבות בשנים האחרונות, וכל הממצאים מראים שאם שותים במידה, בירה היא מוצר בריא שרק תורם לבריאותינו ובוודאי שאינו מזיק.

בירה במידה

לפני הכל חשוב לציין שעל מנת להרוויח את יתרונותיה הבריאותיים של הבירה ולא לפגוע בגוף יש לשתות במידה. מהי המידה? לאור מחקרים שפורסמו לאחרונה כל עוד הכמות איננה עולה על בקבוק בירה (ml 330 ) ליום, וכל עוד שומרים על פעילות גופנית במקביל, הגוף רק מרוויח משתיית הבירה. הנה דוגמה ממה אומרים אנשי הבריאות באתר קופת חולים כללית על שתית בירה >>

בירה והשמנה

מחקרים מוכיחים שמדובר במיתוס – בירה לא גורמת להשמנה. בבירה אין שומן. כמות הפחמימות קטנה: רק 2.6 גרם ב- 100 מ”ל משקה. המושג הפופולארי "כרס בירה" הוא שגיאה נפוצה, הכרס לא נגרמת מבירה אלא מבוטנים וצ'יפס ושאר "חברים" של בירה.

בירה וויטמינים

בבירה יש ויטמינים ומינרלים רבים, ויטמינים שבאים מהלתת הם מקבוצות 1B, 2B ,6B ו- H המזינים את העצבים, מאפשרים ריכוז, עוזרים בבניית תאי דם אדומים, משפרים את תפקוד הלב ומעוררים את מנגנון העיכול. בנוסף יש בבירה זרחן המסייע לעיכול, מגנזיום המחזק את שרירי הלב ועוד.

בירה ומערכת החיסון

בכתב העת המדעי לתזונה ומטבוליזם (Annals of Nutrition and Metabolism), פורסם מחקר קליני התערבותי ראשון מסוגו, שבחן את ההשפעה של צריכה מתונה של בירה רגילה על מערכת החיסון בקרב אוכלוסייה בוגרת ובריאה של כ-57 גברים ונשים. מסקנת החוקרים היא ששתייה מתונה וקבועה של בירה מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית, במיוחד בקרב נשים, ויכולה להסביר את השפעת הבירה במלחמתו של הגוף במחלות שונות ובמניעתן.

הבירה והלב

מחקר רחב היקף שפורסם בכתב העת המדעי של איגוד הלב האמריקאי (Circulation), אשר בדק את ההשפעה הכוללת של שתיית בירה, ביחס לסיכון למחלות לב וכלי דם, סקר 15 מחקרים בהם נבדקו למעלה מ-200 אלף משתתפים. מסיכום מחקרים אלו נמצא, שהסיכון למחלת לב וכלי דם ירד ל-78% בקרב צרכני הבירה, לעומת אילו שאינם שותים. סיכום תוצאות מחקרים אילו מצביע חד משמעית על השפעתה של שתייה מתונה של בירה בהורדת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

בירה וכולסטרול

שתייה מתונה של בירה מעלה את רמת ה – HDL שהוא הכולסטרול החיובי המונע הצטברות שומנים על דופן כלי הדם.